پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112148
آقاي رئيس جمهور؛ دولت شما فوتبال را به اين روز انداخت
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 897

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از سرويس ورزشي «فردا»: محمود احمدي‌نژاد ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته در حاشيه نشست هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اوضاع ورزش كشور و به ويژه فوتبال ابراز نگراني کرد و از رسانه ها خواست موضوعات فرعي را برجسته نکنند.

اين ابراز نگراني رئيس جمهور کشورمان در شرايطي صورت گرفت که فوتبال ايران در دوران رياست جمهوري ايشان هيچ گاه رنگ و روي آرامش به خود نديده و تنها موفقيت خود که همان صعود به جام جهاني 2006 آلمان باشد را هم مديون دولت هاي قبلي و رياست محمد دادگان بر فدراسيون فوتبال است.

اين دولت بود که بعد از جام جهاني آلمان، دستور به برکناري محمد دادکان داد و بعد از جابه جايي اين مدير توانمند، فوتبال ايران از سوي فيفا دچار تعليق شد تا کار خود را توسط کميته انتقالي ادامه دهد. پس از آن بازهم شخص آقاي احمدي نژاد بود که طي يک دستور از علي آبادي خواست تا خودش شخصا وارد رياست فدراسيون فوتبال شود. موضوعي که باعث شد بار ديگر فيفا به ايران هشدار دهد و همين امر سبب شد تا علي کفاشيان به عنوان نيروي تحت امر سازمان تربيت بدني و دولت،  رئيس فدراسيون فوتبال شود.

هنوز اظهارات شبانه دادکان در يکي از برنامه هاي ورزشي سيما فراموش نشده که آقاي رئيس جمهور اينگونه براي فوتبال ابراز نگراني مي کند. اين محمد دادکان بود که چندي پيش در يک افشاگري شبانه عنوان کرد يک روز با آقاي نوآموز در فدراسيون فوتبال نشسته بوديم که آقايان عزيز محمدي، عليپور و غمخوار به دفتر من آمدند و همان جا به من گفتند که علي آبادي گفته اگر در جام جهاني رتبه هم کسب کني از رياست فدراسيون فوتبال برکنار خواهي شد. از سوي ديگر آقايان مهندس شهنازي و رضا رحيمي پيش من آمدند و گفتند که علي آبادي گفته من دادکان را برکنار نکردم و دولت دادکان را برکنار کرد.

از سوي ديگر هنوز علاقه مندان به فوتبال، افشاگري علي کفاشيان در برنامه نود را فراموش نکرده اند. هنگامي که کفاشيان براي چهار سال دوم علارغم ميل اهالي وزارت ورزش به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال انتخاب شد، با حضور در برنامه نود از نحوه انتخاب خود به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال در دوران علي آبادي پرده برداشت و عنوان کرد که آن زمان من از فوتبال هيچ سررشته اي نداشتم و فقط به دستور مقامات بالا دستي براي تصاحب اين پست وارد ميدان شدم.

به احتمال فراوان آقاي رئيس جمهور اين شعار انتخاباتي سال 88 خود را فراموش کرده که بارها پيش از برگزاري انتخابات از خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس در آينده اي بسيار نزديک خبر مي داد. اما اکنون با گذشت بيش از سه سال و نيم از آن زمان نه تنها اين شعار محقق نشد، بلکه هيچ گام مثبتي هم در انجام اين امر صورت نگرفت.

احمدي نژاد در بخشي از اظهارات خود نيز ‌از همه رسانه ها درخواست کرد كه در مرحله فعلي كه مرحله مقدماتي جام جهاني است موضوعات فرعي و برخي مواردي که به آن حساس هستند را برجسته نكنند. اما آيا اين ضعف وزارت ورزش و جوانان نيست که سبب شده امروز اهالي فوتبال از بيت المال پول هاي ميلياردي تصاحب کنند و در مقابل بازدهي نداشته باشند. اما شاهد بوديم که ورزشکاران ساير رشته ها با دريافت مبالغي ناچيز بارها نام و پرچم جمهوري اسلامي ايران را در ميدان المپيک به اهتزاز درآوردند. اين ضعف دولت و وزارت ورزش است که فوتبالي ها اينگونه از پول بيت المال چپاول مي کنند و ساير رشته ها علي رغم افتخار آفريني هايي که مي کنند، بايد مهجور بمانند. در اين بين رسانه ها محکوم مي شوند که نبايد به فوتبالي ها فشار آورند. رسانه هايي که نمي توانند شاهد تبعيض آشکار بين فوتبال و ساير رشته هاي ورزشي کشور باشند .

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html